دوشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۰

گنده گوزی

امروز وقتی‌ پشت در اتاق یکی‌ از اساتید نشسته بودم که نوبتم بشه و برم باهاش صحبت کنم، اتفاقی‌ با یک دانشجوی ترم اول کانادایی آشنا شدم! صحبت به آنجا کشید که از کجا میایی و قبلا چی‌ درس خوندی و مدرکت چیه. وقتی‌ فهمید که من از کانادا آمده ام اما هلند درس خوانده ام، از من پرسید تو که کانادا به دنیا آمدی و بزرگ شدی دیگه چرا پا شودی رفتی‌ هلند

اون موقع بود که احساس کردم برای خودم گهی ( که که ای) شدم، وقتی‌ که این رفیق کانادایی، ابراز ارادت کرد! نه اینکه کانادا به دنیا آمدن افتخار و ایران به دنیا آمدن کسر‌شان باشد، من این نکته برایم جالب بود که از طرز صحبت کردن، و گپ کوتاهی که زدیم خیلی‌ احساس نزدیکی‌ کرد و تفاوت فرهنگی‌ در ثانیه اول تو چشم نزد! چون در گذشته بحث با این شروع می شد که از کجا آمدی و اصالتا کجایی هستی؟

پی‌ نوشت: جالب بود که این رفیق تازه کانادایی لهجه اصفهانی‌ - فارسی - هلندی من را متوجه نشد

۴ نظر:

آرتميز گفت...

سلام
شما ساكن هلند هستيد؟
من شديداً به كمك فكري نياز دارم.
ميشه شما به من كمك كنيد؟

negin گفت...

کامیار بیبین کارادا :))
اینا نشون میدد که شوما لهجه اصفانیتون کم تر شدس دادا ;)

کامیار پ گفت...

aaa, nemidonesam ro Blogger ham blog dareii!!! tabriiik :D
are lahje esfanim kam shodes! bayed bishter rooosh kar koonam!

negin گفت...

کامیار راستشو بخوای من خودم هم یادم نبود توی بلاگرهم بلاگ دارم:))